Köpvillkor

Observera att vi debiterar 59kr i returfrakt på returer och 49:- för returer/reklamationer utan ärendenummer.


Köpvillkor

Samtliga priser inkluderar vid försäljningstillfället gällande mervärdesskatt, för närvarande 25%. Priser kan förändras snabbt och vi reserverar oss för fel i vårt prissystem. Goingoutdoor.se drivs av "Wizeguy Sweden AB" och skickas från vårt egna lager. 

Fri frakt på alla beställningar över 500kr.

Prioriterad order

När du beställer kan du välja "Prioriterad order" i kassan vilket gör att din beställning hamnar före i kön. Då hanteras din order fortare och skickas så fort det bara går.

Orderbekräftelse

När du beställt dina varor skickas ett mail till den e-postadress du angivit vid ditt köp som bekräftar att vi mottagit din order. Denna orderbekräftelse fungerar även som ditt kvitto och kan vara bra att spara vid eventuell kontakt med vår kundtjänst.

Leveranstid

Alla beställningar hanteras så fort som möjligt. Ditt paket levereras normalt inom 1-2 vardagar med Posten eller DHL. Om beställaren bor norr om Sundsvall samt om avisering görs via post kan det tillkomma en dag.

Ej uthämtade paket

De paket som skall hämtas ut i butik skall hämtas inom 30 dagar. Annars makuleras ordern och återbetalas.

Paket som ej hämtas ut på postombud eller servicepoint skickas tillbaka till oss. Dessa ärenden täcks ej av ångerätt och debiteras därför på 250:- för de frakt- och administrationskostnader som uppstått.

Säkerhet


När du handlar med kort hos oss förflyttas du till en krypterad säker sida där betalningen sker. Inga kontouppgifter eller personuppgifter lagras av oss. Kortbetalningarna innefattas av säkerhetsstandard 3D-Secure som är en säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för att säkerställa säkra betalningar över internet.

Ångerrätt

Ångerrätten gäller upp till 14 dagar efter att du hämtat ut din vara och endast för varor som är oanvända i originalförpackning. Sen har vi utökat returtiden till 90 dagar för produkter som är helt oanvända i original förpackning. 

Notera att en administrationsavgift tas ut om det inte finns en registrerad retur (49kr).

Du har automatiskt fått ett konto när du djort din beställning.
Vet du inte vad du har för lösenord så fyll i “glömt lösenord”.
Lösenordet skickas till den mailadress du angett i din order.

För att göra en retur av en produkt, logga in på ditt konto och gå in på returer.
Fyll i returuppgifterna.
Bifoga ärendenummer i paketet.
Klistra på returfraktsedel.
Returfrakten kostar 59kr vid retur och 0kr vid byte av storlek (OBS vid byte av storlek ska den önskade storleken tydligt anges annars hanteras ärendet som en retur).

Vid retur återbetalas inte eventuel fraktkostnad på beställningen. Endast priset för varan återbetalas.  

OBS Om din ursprungliga beställning skickades fraktfritt tack vare beställningens värde men i och med din retur inte längre gör detta kommer vi ta ut en fraktkostnad för den ursprungliga frakten.

Vid retur står kunden risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet, ta kvitto när du lämnar in paketet. Notera även att produkten ska skickas i en skyddande kartong liknande den beställningen levererades i. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst under fliken "Kontakt".

Reklamationer


Reklamation (även känt som garanti av många) gäller upp till 3 år om inget annat anges.  

Notera att en administrationsavgift tas ut om det inte finns en registrerad reklamation.

Notera att reklamtionsrätten inte täcker slitage, fel hantering mm utan det är fabrikationsfel som åtgärdas eller ersätts. 

Du har automatiskt fått ett konto när du djort din beställning.
Vet du inte vad du har för lösenord så fyll i “glömt lösenord”.
Lösenordet skickas till den mailadress du angett i din order.

För att göra en reklamation av en produkt, logga in på ditt konto och gå in på reklamationer.
Fyll i reklamationsuppgifterna.
Bifoga ärendenummer i paketet.
Klistra på returfraktsedel.

Om produkten som reklameras inte täcks av reklamationsrätten tar vi ut en fraktkostnad och en administrationsavgift. 

Vid reklamation står kunden risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska gärna skickas tillbaka i  originalförpackning. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit reklamationen. Vi rekommenderar alla våra kunder att skicka spårbara paket för kundens säkerhet, ta kvitto när du lämnar in paketet. Notera även att produkten ska skickas i en skyddande kartong liknande den beställningen levererades i. Har du frågor angående reklamation är du välkommen att kontakta vår kundtjänst under fliken "Kontakt".

Personuppgiftslagen

När du beställer av oss ger du oss samtidigt din tillåtelse att spara ditt namn, adress och telefonnummer tillsammans med uppgifter om vad du handlat i vår databas.
Vi behandlar självfallet dina uppgifter som personhandlingar med särskild hänsyn och delar dem inte till någon annan.

Cookies


Den här webbplatsen innehåller s.k. cookies. En cookie är en en liten textfil som lagras på din dator som bl.a. berättar för oss om ditt användarnamn hos oss samt om du är en ny eller återkommande besökare till butiken. Det finns två olika typer av cookies, en som lagras permanent på din dator och en s.k. sessionscookie. Den senare lagras inte på din dator utan försvinner när du stänger ner din webbläsare. Din webbläsare måste acceptera cookies, annars kommer du inte kunna lägga några varor i din varukorg. Har du några problem eller frågor kring detta kan du alltid vända dig till vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Övrigt

Vi förbehåller oss rätten till ändringar i webbplatsen utan ytterligare meddelande och vi
reserverar oss för feltryck. Vi fråntar oss allt ansvar för skador uppkomna då varor från Goingoutdoor.se använts av konsumenten på ett felaktigt sätt.